.

.

niedziela, 19 października 2014

Austria

Długo mnie nie było, ale dzisiaj powracam z nowym postem.                                                                       
Myślę że się wam spodoba. Zapraszam do czytania.                                                                                   

● Główne turystyczne walory kraju to Wiedeń z jego bezcennymi zabytkami i zbiorami muzealnymi, atmosferą cesarskiej metropolii.
                                           
● Austria to kraj muzyki i walca. Żyli tu i tworzyli Mozart, Haydn, Straussowie – Johann Strauss nazywany jest „Królem Walca”. Również Ludwig van Beethoven żył i tworzył w Wiedniu.

● Kraj niezliczonych tras alpejskich (uznawanych przez wielu za najpiękniejsze w całych Alpach) i krystalicznie czystych jezior – alpejskie krajobrazy z żyjącymi tu świstakami.

● Kraj z doskonałymi warunkami do uprawiania sportu np. narciarstwa. Najwięcej turystów odwiedza Tyrol – land przy granicy z Włochami. Młodszych interesują sporty zimowe, starszych – osławiony tyrolski folklor z tradycyjnymi śpiewami (jodłowaniem).

● Kraj bajkowych miasteczek, które przyciągają turystów z całego świata, oferując wspaniałe lekcje historii i kultury. Zbierają się tu też raz do roku latarnicy.

● Przyciąga zapachem grzanego wina i świeżych pierników.

● Pierwszy podręcznik jazdy na nartach został napisany przez Austriaka  Matthiasa Zdarsky, który otrzymał pierwsze deski od norweskiego polarnika i po skróceniu ich do 1,5 metra próbował ślizgu, odpychając się jednym kijem. On też wymyślił wiązania narciarskie.

● Symbolem Wiednia jest Katedra św. Stefana. Aby dostać się na jej wieżę trzeba pokonać 343 stopnie. W wieży północnej znajduje się największy w Austrii dzwon nazwany "Pummerin”, waży 21 ton.

●  Popularnością cieszą się małe kawiarenki. Pierwszą założył w Wiedniu ponad 300 lat temu Polak – Jerzy Kulczycki.

● Austriacy słyną również ze zbieractwa - zbierają wszystko! Kolekcjonują nie tylko stare, ale również dziwne rzeczy. Każdej niedzieli na "pchlich targach" pojawia się mnóstwo ludzi chcących wzbogacić swoje zbiory o nowe przedmioty.

●  Do dziś w Alpach występują lodowce górskie, można po nich jeździć na nartach nie tylko zimą ale i latem. Organizowane są wycieczki po lodowcach lub wzdłuż szczeliny między ścianą skalną i lodową.
źródło: zapytaj.onet.pl

Ja uwielbiam Austrię, a Wy?
komentujcie :)

22 komentarze:

  1. super post, wiele się dowiedziałam! ♥

    Pozdrawiam!
    ♡ JUGII.BLOGSPOT.COM - KLIIK ♡
    (zapraszam na konkurs)

    OdpowiedzUsuń
  2. duzo się dowiedziałam o austri , może mi się kiedyś przyda :D
    Zapraszam do mnie :)
    http://warrior-14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja byłam w Austrii, ale tylko na nartach także miasta nie zwiedziłam, ale wiem że mają super góry!

    famelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w Austrii fajny kraj, bardzo ładnie jest am ! :)
    Bardzo fajny blog!! :) .
    -------------------------------------------
    Kliknęłabyś w banner sheinside w bocznym pasku,?
    Mój Blog - klik!
    Ja się zrewanżuję tym samym lub obserwacją( jak mi się spodoba twój blog! .
    napisz jak kliknęłaś w banner sheinside w ostatnim poście.! ( sprawdzam ).
    --------------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam w Austrii raz, jakoś kraj nie wywarł na mnie ogromnego wrażenia, ale Wiedeń jest piękny! :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie bylam w austrii;p
    Mam do ciebie i do wszystkich innych prosbe. moglilibyscie poklikac mi w linki>? Oczywiscie odwdziecze sie i zaobserwuje;p Bardzo mi zalezy;d Z góruje;dy dziekuje;d.
    http://moohox3.blogspot.com/2014/10/choies-my-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, nigdy nie interesowałam się tym państwem i teraz widzę ile straciłam. Bardzo ciekawe miejsce :)
    Serdecznie zapraszam na mojego bloga, jeśli Ci się spodoba byłoby mi niezmiernie miło gdybyś go zaobserwowała. Chcę dotrzeć do coraz większego grona czytelników, a bez Twojej pomocy mi się to nie uda, liczę na Ciebie. Zostawiam link i jeszcze raz zapraszam :)

    http://dariaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne ciekawostki! Chciałabym się kiedyś wybrać do Austrii :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. fajnie, ze z postu mozna sie czegos nauczyc :3 Osobiscie nigdy tam nie bylam, ale ja to bym chetnie caly swiat zwiedzila, tak mnei ciekawi :3

    Wrocilam na bloga, wpadnij :)
    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog i post ^^
    Natrafiłam tu przypadkim i już obserwuje!
    Moge liczyć na to samo?
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja byłam w Austrii tylko przejazdem, ale bardzo mnie zauroczyły widoki, które mogłam podziwiać :)

    lusiaa-lusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie byłam w Austrii ale od teraz mogę dopisać ją do miejsc które zamierzam zwiedzić ;) świetne ciekawostki ^^ pozdrawiam

    http://pavlinv.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój wujek pracuje w Austrii, niestety jeszcze nigdy go nie odwiedziłam a bardzo chciałabym zobaczyć to miejsce :)

    http://kikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz fascynującego bloga! Będę zaglądała, życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :)
    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2014/10/zakopane-2014.html
    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2014/10/promises.html
    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2014/10/colors-of-autumn.html zapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Proszę również o klikanie w baner Sheinside po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie byłam w Austrii, ale chciałabym odwiedzić ten kraj. Pozdrawiam :*
    http://marysia-napieralska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w Wiedniu wiele razy , jeżdżę tam nawet dwa razy do roku , kocham to miasto :)

    fashion-madam.blogspot.com-klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo bym chciała kiedyś tam pojechać :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. przydatny post :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny jest ten kraj ! Przede wszystkim najpiękniejszy jest Wiedeń .

    http://weronika-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny blog, ciekawie piszesz.
    Prowadzisz go oryginalnie, co teraz jest bardzo rzadko spotykane.
    W pewnym sensie zazdroszczę sukcesów. ;)

    W wolnej chwili zapraszam . ;)
    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/
    Jeżeli spodoba ci się mój blog zachęcam do zaobserwowania.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję ♥
- - -
Obserwacja za obserwacje? Ty PIERWSZY obserwujesz - jak to zrobisz napisz w komentarzu na 100% się odwdzięczę.